Ege İhracatçı Birlikleri (EİB)’nin sponsorluğunda gerçekleştirilen “Oyun geliştirme Build-Up” kategorisinde ana tema “ihracat” oldu. Yarışmayı, Numan Can İpekçi, Faruk Burak Gürel ve Sadık Anıl Atılğan’ın kurduğu “Bi’şey Kalmadı Ki” ekibinin “Teyyare” adlı oyunu kazandı.
Bilgisayar mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği, bilgisayar programcılığı ve çeşitli bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinden oluşan 6 ekip, 48 saat kesintisiz süren oyun kodlama yarışmasında ihracat temalı, ihracatı sevdirecek ve eğlenceli bir oyun üzerine çalıştı.
9 Mart Cuma günü saat 16.00’da başlayan yarışma kesintisiz olarak 48 saat boyunca devam etti ve 11 Mart Pazar günü saat 16.00’da sona erdi. Toplam 6 ekibin yarıştığı oyun geliştirme etkinliğinde
ortaya çıkan oyunlar Root Games kurusu ve yazılım geliştirmeci Çağkan Uludağlı, Cave Animation CEO’su ve grafik tasarımcı Erdem Taylan’ın yer aldığı jüri tarafından değerlendirildi ve 3 oyun ödüle hak kazandı.
Ali Hüma Ünal, İrem Büşra Kılıç, Mustafa Pamir Ünsal, Ertan Onu İnan ve Beytullah Ünal tarafından kurulan Angry Koala ekibi “İhracatör” adlı oyunları ile üçüncülük ödülüne hak kazandı. Efe Akıl, Göktürk Bala, Berke Beydağ, Emre Biçer’den oluşan Timeout ekibi ise üretim ve ihracat temalı oyunları ile ikinci oldu. Jüri tarafından birinciliğe layık görülen oyun ise Numan Can İpekçi, Faruk Burak Gürel ve Sadık Anıl Atılğan’ın kurduğu “Bi’şey Kalmadı Ki” ekibinin “Teyyare” adlı oyun oldu.
100 bin ihracatçı hedefleniyor
Türkiye’nin 2023 yılı hedeflerinden birinin 100 bin ihracatçıya ulaşmak olduğunu belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, amaçlarının, çocuk ve gençlerin ihracatı sevmesi, benimsemesi ve ihracatçı olması olduğunu kaydetti.
Dünya genelinde hedef kitleye dijital iletişim araçlarıyla ulaşılan bir sürecin yoğun bir şekilde yaşandığına işaret eden Ünlütürk, “Biz de bu metotla çocuklara ve gençlere ulaşmayı hedefledik. Türkiye, 2023 yılında 100 bin ihracatçıya ulaşmayı amaçlıyor. Bu sayıya ulaşmak için bu tür etkinliklerin sayısının artması lazım. Hedefimiz ilk üçe giren uygulamaların geliştirilerek Apple Store ve Play Store’da gençlerin ücretsiz indirebildiği bir kimliğe kavuşturmak” diye konuştu.
YORUMLAR